Hoppa till innehåll

Återbetalningspolicy

Reklamation och retur

Du som är privatperson har 14 dagars bytesrätt/ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor. Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du skyldig att ersätta webbutiken för värdeminskningen. 

Observera att du inte har bytes- eller ångerrätt för vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel, vara som inte lämpligen kan återlämnas pga. hälso- eller hygienskäl om förseglingen har brutits, ljud- eller bildupptagning samt datorprogram med bruten försegling, parfym och liknande som öppnats, vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal, lösnummer av en tidning eller tidskrift (men du har ångerrätt om du beställt en prenumeration).

Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.

Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

Garanti

För kostnadsfritt byte av icke fungerande (ej nedsatt prestanda, felaktigt användande eller slitage) produkter gäller i de flesta fall (i vissa fall kan andra tidsaspekter gälla):

Garanti gäller inte på våra Oljor, krämer och parfym då dessa är förbrukningsvaror.

 

Returer måste skickas kompletta originalförpackning och allt medföljande innehåll, kvitto, På din originalförpackning står ett serienummer, oftast utmärkt med 10-15 siffror med beteckningen S/N (Serial Number). 

Det är fraktfritt att göra en reklamation när du använder vår retursedel, som vi skickar till din brevlåda.

Vid felaktig mjukvara, vätskeskador, ej godkänd retur, yttre åverkan samt annan form av handhavandefel inte täcks av garanti/reklamation enligt konsumentköplagen. samt reklamation av fungerande vara förbehåller sig (megamall.se)  rätten att fakturera kunden för omkostnader för undersöknings- samt fraktkostnader, till en summa av 299 kr.

Instruktioner:

  • Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran. Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.
  • Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
  • Förpacka godset väl för att undvika skador.
  • Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss.

Subscribe to our newsletter

A short sentence describing what someone will receive by subscribing

Free delivery worldwide

Short content about your store

Satisfied or refunded

Short content about your store

Top-notch support

Short content about your store

Secure payments

Short content about your store